15.3 - 22.3, Švédsko

30. march 2013 at 14:24 | Linhee |  Diary
Je to už týden co jsem zpátky z výměnného pobytu ze Švédska. Docela mě mrzí, že jsem nenapsala článek hned po návratu a ne týden později, ale víte, že jsem strašně líná a byla jsem také vyčerpaná, hehe.

Odjížděli jsme V pátek v 5 ráno z nádraží Ostrava do Prahy, kde nám letělo letadlo ve 12 v poledne. Let do Stockholmu trvá přibližně 2 hodiny. Po přistání by jste si všimli té jasné modré oblohy, které v Česku zřídka kdy zhlédnete, díky našemu smogu =.= Po přistání jsme čekali tři hodiny než nám pojede vlak do města, kde nás čekaly hostitelské rodiny s našimi penfriendy, s kterými jsme si dopisovali půl roku. Do městečka Kälarne, které má přibližně 450 lidí jsme dorazili v deset večer, kde nás všichni přivítali.
Bylo to zvláštní a poněkud nervózní setkání, ale hlavně jsme všichni byli unavení, tak nám řekli plány na následující den a každý se svou hostitelskou rodinou odjel domů. Můj penfriend a hlavně jeho rodina byla moc milá. Všichni se ke mně chovali moc hezky.

Stezka smrt- teda svaz.

Maji obrovský dům u jezera, jsou docela bohatí, ale ve Švédsku jsou všichni, protože si nemůžete dovolit být chudí, když je tam všechno drahé.
Nu, přijeli jsme domů a šla jsem spát. První den nás čekalo rybaření na ledě, moje p r v n í rybaření vůbec! A chytila jsem jednu rybu! Jako jediná z nás čechů, haha *ego stoupá* Samozřejmě jsem jí večer pak dostala k večeři a byla moc dobrá. :P Po rybaření jsme si užívali hrátek v přírodě a odpoledne jsme se přemístili do školy sněžným skútrem, bylo to vážně super až na to, že jsem z toho chladného větru málem brečela a tak trochu jsem doufala, že z toho skútru nespadnu :D Každý tam má skútr, zřídka kdy uvidíte projet auto. Zbytek dne jsme se více seznamovali s ostatními.

Rybaření s půjčenou kombinézou a se slunečními brýlemi, why not.

Druhý den jsme lyžovali a já si pádem rozškrábala ledem obličej, tak to dopadá, když lyžujete podruhé v životě. ^^' Tak trochu jsem si zařídila větší všímavost lidí, měla jsem opravdu podrážděný obličej, tak to budilo pozornost.
Následující den, v Pondělí nás očekávalo interview s žáky ze školy pro místní noviny a projekt na, kterém jsme se snažili pracovat. Projekt, jak naši planetu uchovat i pro další generace. Také jsem měla masáž, protože z minulého pádu mě bolel krk, všichni byli na mě tak moc hodní. ಥ_ಥ
V úterý jsme dokončovali projekt a měli jsme soutěže ve školní tělocvičně. Samozřejmě naše družstvo vyhrálo, heh. Někteří měli to štěstí si vyzkoušet jízdu na psím spřežení. Já měla to štěstí taky, hihi.
Další den jsme jeli nakupovat do nejbližšího města 90 km od Kalarne. Koupila jsem jen 3 suvenýry, vzhledem k tomu jak je tam všechno drahé. (;¬_¬)

Na památku :)

Večery jsme trávili společně u sebe navzájem, většinu večera jsme hráli hry, nebo byli venku.
Poslední den byl už takový pochmurný, smutný. Dopoledne jsme šli opět lyžovat, tentokrát jsem byla hodně opatrná. Už mě to lyžování moc nebavilo, měla jsem strach, tak jsem šla s ostatníma bobovat. Odpoledne jsem strávila filmy a večer nás čekala společná večeře ve škole, všech 24 lidí + dospělí. Měli jsme slané koláče, každá rodina přinesla jeden. Večer jsme strávili spolu a čekali na náš vlak. Rozloučení bylo smutné, v 11 večer na nás čekal vlak do Stockholmu a zpátky do reality. Cesta byla úmorná, to musím přiznat, ale stálo to za to. :)

Poslední večer :D

Celkový dojem je úžasný, vyzkoušela jsem hodně nových věcí. Jídlo? Jídlo tady není špatné, ale já jsem si zvykla na vietnamskou kuchyni, takže to bylo celkem průměrné. Jistě znáte švédské stoly a to, že Švédi často jedí losa, soba a ryby. Taky se říká, že tam nahoře (:D) mají vysokou životní úroveň. Jinak si myslím, že jídelníček mají podobný jako v Česku.
Za dva měsíce oni přijedou zase sem, takže kdybyste měli nějaké nápady, kam bychom je mohli vzít, ráda si je přečtu. ;)

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.